lørdag 24. november 2012

I-pad trekk


Jeg har en god stund hatt lyst til å forsøke meg på lommebøker laget av sjokoladepapir med gjennomsiktig veskeplast over. Da jeg var på stoff og stil tidligere denne uken kjøpte jeg med gjennomsiktig voksduk i den tro på at dette kanskje kunne brukes som veskeplast.

Jeg hadde ikke noe melkesjokoladepapir liggende, men så kom jeg på den glimrende ideen: mannen kunne få I-pad trekk av favoritt potetgullet i bursdagsgave :) Jeg tror det tok 1,5 time fra ideen ble sådd til det ferdige produktet så dagens lys (eller, forsåvidt ikke, solen var vel gått ned før jeg startet...)

Beklager uskarpt bilde nr 2 her, men jeg tok det med likevel siden det viser størrelsen godt.





Jeg har gjort som følgende: brukt quiltestoff på innsiden, ett lag potetgullpose og ett lag voksduk. Jeg har quiltet for hånd, det har ikke vært meningen med helt rette og nøyaktige ruter. Jeg har brukt skai til å kante/sy sammen med. For å lukke endende på skaien har jeg brukt nål og tråd. Alle materialer er kjøpt på Stoff & Stil - med unntak av potetgullposen selvsagt, og det er desverre ikke alle butikker som har skjønt at salt og eddik er det beste potetgullet! Fin farge på posen også :)

1 kommentar:

  1. Hehe..nei, kaffeveske blir kanskje litt dristig ja.. Men heldigvis er jo planene dine litt mer "gjemt" for offentligheten. :)

    SvarSlett