onsdag 14. november 2012

Barnerommet 1

Her ser vi et bilde av Leons rom tatt fra prospektet. Det ser jo ganske lyst og pent ut, men bildet lyver en hel del - vet ikke helt hvor mange nyanser det er lysnet, men fargen er nok signal-orange...


Vi stusset litt på opplegget med et digert klesskap midt i rommet, men jeg har kommet frem til at det kan bli tøft for Leon å ha en lekekrok bak der. Med litt lys tenker jeg nok det kan bli kult. En annen fordel er at rommet ikke virker så enormt stort, 20 kvadrat er jo mye for en liten baby!

Det skal sies at jeg tok bilder på en heller grå dag, så mine bilder er nok litt vel mørke igjen. Uansett - det skal bli lyseblått :) Som så ofte når det gjelder interiør var jeg og mannen samstemte om fargen, det blir den blågråe Risør.

I denne omgang så lar vi taket stå, på gjesterommet malte vi hvitt, men det er et ganske stort prosjekt som vi ikke har kapasitet til akkurat nå. Orangefargen må bort NÅ, jeg blir halvsprø hver kveld når jeg skal legge Leon, så da blir det maling av vegger og lister nå før jul. Kanskje det blir et strøk til med panellakk i taket etterhvert, vi får se.

 
Det aller første som måtte gjøres var å sparkle. Helt ufattelig mange hull i veggen - jeg er rimelig sikker at de som bodde her før har hatt en darttavle på veggen. Sukk. Leon kommer ikke til å få lov til å spille dart inne, det er ute/garasje- aktivitet.


Her er kroken bak skapet. Mørkt nå, men det ligger mange muligheter i denne lille kroken kjenner jeg på meg. Mannen er ikke helt overbevist, men foreløpig stoler han på mammaen i huset... Sideveggen til skapet har jeg planer om å male med tavlemaling, så kan Loen gå amok med kritt der (og sikkert overalt ellers også...)

I morgen blir det pussing, så første strøk på fredag. Er redd vi har kjøpt inn for lite maling til begge strøk - og to strøk er i hvertfall helt nødvendig med den fargen under...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar