onsdag 26. juni 2013

Årets vinner :)



Årets første utprungne rose kom på rosehekken Rose de Resht. Allerede før den første blomsten hadde foldet seg helt ut kunne jeg lukte den herlige roseduften på 10 m avstand :) Jeg må innrømme at jeg elsker denne lille rosen, den skal bli 80-100 cm høy og er herdig til H7 tror jeg. Her er vi angivelig i sone H2, så det er kanskje ikke så rart at den har greid vinteren så godt? De tre jeg plantet først er store og frodige, de to jeg plantet sent blomstrer som bare det de også, men de er ikke fult så store. Jeg skal ha et opphold i hekken slik at man kan spasere inn i eplehagen, kanskje en rosebue med en rambler? I hvertfall må jeg fortsette hekken på den andre siden når bare stakittgjerdet har kommet opp. Har tatt stiklinger og er veldig spent på om jeg får roser i løpet av sommeren :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar