lørdag 3. november 2012

Leons hentesett


Må jo poste all gammel strikk jeg har bilder av, her er det nydelige hentesettet Leon hadde på seg hjem fra sykehuset. Strikket i drops Babyalpakka silk (som er mitt favorittgarn fortiden, pent, utrolig mykt, kløfritt og billig). Mye av settet ble til da vi var i India i januar 2012, et par måneder før prinsen kom til verden.


Her er han, søt som et sukkertøy (eller som en julegave som mannen sa). Lua var diiiger, hvis dette settet skal brukes igjen så må det produseres en mindre lue. Har strikket settet fra Dale baby - hentesett.  Jeg gjorde litt endringer på skuldrene på buksen, i heftet ser man at det er strikket riller, men det står ikke oppgitt i oppskriften. Jeg strikket riller og ble veldig fornøyd med resultatet! Ellers tror jeg nok at neste lue får samme mønster som resten av settet, litt merkelig at det kun er lua som er i glattstrikk. Jeg lagde forresten et par søte votter til :) Settet ble flittig brukt fra Leon ble født 20. mars 2012 frem til det ble for varmt i juni. Måtte få strikket et par større sokker, men fikk god hjelp av ei god venninne :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar