torsdag 8. november 2012

Bæresjal




Jeg hadde bestemt meg for å sy et bæresjal, og at jeg skulle kjøpe inn stoff til det da vi var i India. Vi var selvsagt på stoffbutikken på det absolutt minst gunstige tidspunkt som kan tenkes; kun dager før høytiden Pongal - da skal abslolutt alle ha seg ny sari. Det var virkelig helt vanvittig, i 1. etg var det knapt nok mulig å bevege seg. I underetg noe bedre, men jeg fikk ikke akkurat tid til å titte og nøye overveielser. Jeg ville ha et relativt tynt men forholdsvis sterkt stoff, og tilslutt endte jeg opp med bomull-silkeblanding. Svart, for da blir sikkert mannen fornøyd tenkte jeg... Men den gang ei, han ble helt forferdet: man skal da ikke ha svart til babyer! Så da måtte jeg til pers på symaskina og applikerte masse hjerter i mange fine farger på :) Mannen ble fornøyd tilslutt da :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar