onsdag 22. oktober 2014

Nye interesser!

Etter eviglang bloggpause er det vel på tide å ta opp tråden. Jeg har siden sist blitt mamma for andre gang, denne gangen fikk vi ei skjønn lita jente med navnet Ayla. Jeg fant ut at jeg måtte lære meg å lage flotte kaker nå som jeg er blitt tobarnsmor, og var fast bestemt på at mine heller dårlige forsøk på flotte kaker før i tiden ene og alene måtte skyldes mangel på utstyr ;) Etter å ha sett masse på nett både på bilder av kaker, filmer av teknikker på youtube og timesvis på ebay ble resultatet slik:







Inspirasjon og oppskrifter er mye hentet fra Iselins kakeblogg: http://iselinskaker.blogspot.no
Er vel ikke helt på det nivået ennå, men til å være første forsøk så sier jeg meg fornøyd :) Har lært et par ting: det lønner seg å putte kaken i kjøleskapet en times tid etter å ha tatt på fyll og et tynt lag rundt og på toppen (for å feste smuler), deretter ikke overdrive når man har på mer fyll utenpå. Tilslutt nok en tur i kjøleskapet for å sette seg litt før det berømmelige lokket - som jeg ennå synes er vanskelig.

Jeg har forøvrig laget fandanten selv med hvit sirup kjøpt i sverige (siden vi omtrent bor på grensen) og det som skjuler seg under lokkene er: Annas favoritt sjokoladekake med oreo- og melkesjokoladesmørkremfyll, vaniljekake (med tre forskjellige rosanyanser på lagene) med jordbærmousse samt glutenfrie white velvet buttercream cupcakes med hvit sjokolade smørkrem. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar