lørdag 27. april 2013

Rhino Romper




Etter tips fra ei strikkeglad jente på forum ble jeg tipset om denne fantastisk søte saken: Rhino Romper

http://www.ravelry.com/patterns/library/rhino-romper

Jeg ble umiddelbart helt forelsket og måtte strikke den :) Jeg har strikket i str 18 mnd (men begynte økning nederst på ca 16 inches i stedet for 17). Garnet er to utgående farger hos Sandnesgarn, Duo, som består av ca 50-50 merino og bomull. Garnet er ment for pinne 3,5-4 men jeg strikker nok ganske fast så her har jeg gått opp til pinne 5 for å få riktig maskeantall (da landet jeg på 21 m). Tror nok at jeg synes det er penere med litt fastere strikk, men tenkte at det ville bli deilig og luftig på akkurat denne. Desuten var dette største str og den ble jo perfekt :) Jeg brukte ikke mer enn 2 nøster garn, ett av hver farge. Det var akkurat nok av det blå garnet og mer igjen av det grønne. Jeg har brukt teknikken jogless stripes på stripene for å slippe "hakk" ved fargebytte, det er definitivt en teknikk jeg kommer til å bruke igjen!

Leon var svært fornøyd med romperen, han ble spinnvill i det sekund han fikk den på og følte seg superfin tror jeg :)

1 kommentar:

  1. Det kan jeg godt skjønne, at Leon elsket denne drakta! Skikkelig koseplagg!

    SvarSlett