torsdag 13. juni 2013

Smakebiter fra hagen :)

Jeg har lenge planlagt et blogginnlegg om hagen, men jeg har brukt all min fritid på arbeid i hagen så jeg har rett og slett ikke hatt tid!

Staudebedet i oppkjørselen, sett ut mot hovedveien

Staudebedet mot huset

Staudebedet mot veien igjen - er ikke de eldgamle syrinene helt fantastiske???!

Eplehagen - foreløpig uten epletre. Denne pryd-et-eller-annet døde i vinter. Her kommer et epletre :) Og jeg skal få ferdig rosehekken etterhvert. Med en rosebueportal inn kanskje?

Tomater og Squash i østveggen på garasjen. Har vi ikke snekret flotte kasser??? Med murerbaljer fra Europris med hjemmelaget undervanningssystem - trenger ikke vanne mer en ca hver 14 dag :)

Urtehagen: Her koriander, mint, persille, bokkhornskløver, rosmarin, timian, salvie

Grønnsaksbed: her kommer noen grønne greier,  salat, spinat, vårløk

Slik ser urtehagen og grønnsakshagen ut sammen; det skal bli kontinuerlig grønnsakshage helt ned til drivhuset dere ser i bakgrunn :) Skal gjøre klart til våren nå i høst.



Rosehekken - rose de resht

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar